چرا هود ناگهان خود به خود خاموش می شود؟

هود، یکی از تجهیزات آشپزخانه است که به دلیل اتصالات برقی، ممکن است همواره با مشکلات عملکردی مواجه شود. گاهی سوال مطرح می‌شود که علت خاموش شدن ناگهانی هود چیست؟ سه علت اصلی و متداول برای خاموش شدن ناگهانی هود وجود دارند. هر یک از این علل دلایل خاصی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما نمی‌توان این مشکل را در این سه مورد خلاصه کرد. موارد زیادی ممکن است منجر به خراب شدن هود شوند که در ادامه به تمام این موارد خواهیم پرداخت. (منبع این مقاله دییرهوم می باشد و شما می توانید برای مطالعه محتوای مرجع به وب سایت دییرهوم مراجعه کنید.)

چرا هود ناگهان خود به خود خاموش می شود؟

از آنجایی که هود آشپزخانه یک وسیله برقی است معمولا اولین تخمین ها به سمت سیسیتم برق آن است. خاموش شدن ناگهانی هود ممکن است به دلیل اتصالات برقی، سیم‌کشی، خراب شدن برد و یا فیوز هود و … رخ دهد. حتما در اولین مرحله از درست بودن این موضوع اطمینان حاصل کنید.

خرابی سنسور حرارتی هود

یکی از دلایل شایع خاموش شدن ناگهانی هود، احتمال آسیب در سنسور حرارتی هود است. به این صورت، سنسورهای حرارتی هود ممکن است دچار اشکالاتی در سیستم شوند که دما و حرارت را به سیستم هود منتقل نمی‌کنند. در نتیجه، سنسور به برد دستگاه دستور خاموش شدن می‌دهد. اشکال در سنسور حرارتی می‌تواند باعث روشن شدن خودکار دستگاه نیز شود. در صورتی که دلیل خاموش شدن ناگهانی این وسیله تشخیص آسیب در سنسور حرارتی باشد، بایستی اقدام به تعویض و تعمیر آن نمود.

خراب بودن برد هود

خاموش شدن ناگهانی هود ممکن است به دلیل خرابی برد یا فیوز این وسیله برقی باشد. برد وسایل برقی گاهی با تعمیر دوباره قابل استفاده می‌شود، اما اگر برد سوخته باشد، باید آن را تعویض کرده و از برد جدید استفاده کرد. البته، در صورت سوختن برد، هود دیگر پس از خاموش شدن روشن نخواهد شد.

مسدود بودن خروجی هواکش هود

یکی از دلایلی که باعث می‌شود هود به طور ناگهانی خاموش شود، مربوط به مسدود شدن خروجی دودکش آن است. اگر خروجی دودکش مسدود شود، احتمالاً هود در حالت روشن به طور ناگهانی خاموش می‌شود. همچنین، مکش هود هم در حالت روشن بودن تحت تأثیر قرار می‌گیرد و کمتر می‌شود.

وجود اشکال در سیم کشی هود

شل شدن سیم‌ها یا اتصالات برقی یکی از دلایلی است که ممکن است منجر به خاموش شدن ناگهانی هود شود. این مشکل به راحتی قابل حل است و عموماً برای رفع آن نیاز به تخصص یا مهارت ویژه‌ای نیست. بررسی و بررسی سیم‌های هود و کنترل اتصالات می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

مطلب دیگر :   Bureau De Change Montreal

درست نبودن مدار سیم رابط دستگاه

یکی از دلایلی که ممکن است باعث خاموش شدن هود در حالت کاری یا عدم روشن شدن آن شود، قطع شدن مدار سیم رابط دستگاه است. پوسیدگی سیم‌های هود و افزایش عمر مفید دستگاه نیز از دلایل احتمالی بروز این مشکل هستند. این مورد رو هم حتما بررسی کنید.

خراب بودن موتور هود

این مورد یک مقدار ممکن است نیاز به تخصص داشته باشد و دانش فنی شما باید در حد قابل قبولی باشد. آسیب رسیدن به موتور دستگاه ممکن است به دلیل استفاده زیاد یا افزایش ولتاژ برق رخ دهد. در این حالت، ممکن است هود به طور ناگهانی خاموش شود. عدم استفاده صحیح از موتور، باعث زودتر خراب شدن آن می‌شود. در این صورت، نیاز است که موتور قدیمی یا نیمه سوز را با یک موتور جدید جایگزین کنیم.

 

قطع بودن کلید فرمان علت رایج خاموش شدن ناگهانی هود

در صورتی که هود خاموش شود یا موتور آن روشن نشود، با وجود روشن بودن چراغ‌های دستگاه، احتمالاً کلید فرمان هود قطع شده است. در صورت وقوع این مشکل، ممکن است برد کنترل آسیب دیده باشد یا سیم اتصال آن قطع شده باشد. در هر صورت، لازم است که به سرعت کلید فرمان را تعمیر کنیم. این مشکل به طور بیشتر در هودهای لمسی رخ می‌دهد.

 

سخن آخر

ترجیحا تعمیر هود را زمانی انجام دهید که مشکل شما سطحی باشد و یا نیاز به تخصص خاصی نداشته باشد، اما به طور کلی خاموش شدن هود می تواند ناشی از خرابی قطعات، مشکلات برقی، مشکلات حرارتی باشد که هر کدام از این موارد را باید بررسی کنید.

 

اینها را هم بخوانید